DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Koçluk, Liderlik ve Kariyer Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 220
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere iş ve özel yaşamlarında koçluğu doğal bir liderlik tarzı olarak ortaya koymaları yönünde gerekli koçluk yaklaşımlarını öğretmektir. Bu kapsamda öğrenciler temel koçluk becerileri ile liderlik stillerini öğreneceklerdir. Kendilerini değerleri, güçlü ve gelişim alanları ile daha iyi tanıyacaklar ve keşfettikleri kendi liderlik stillerinde koçluk yaklaşımını nasıl sergileyebileceklerini öğreneceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Koçluk yaklaşımı ile etkili bir liderlik için gerekli liderlik yetkinliklerini sıralayabilecek,
  • Kendi liderlik stillerinin yorumlayabilecek,
  • Derin dinleme, etkili soru sorma, hikaye anlatma tekniklerini açıklayabilecek
  • Ekip performans yönetimi ve kariyer yönetiminin esaslarını uygulayabilecek,
  • Koçluk yaklaşımı ile etkili ifade ve iletişim tekniklerini tartışabilecek,
  • Geri bildirim ve ileri bildirim esaslarının listeleyebilecek,
  • Çeşitli koçluk araçlarının uygulama düzeyinde belirtebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste; Dönüşüm Modeli, Koçluk ve Liderlik Yetkinlikleri, Liderlik Stilleri, Özdeğerlendirme Araçları, Değerler ve Liderlikteki Önemi, Etkili İfade ve Hikaye Anlatımı Tekniği, Koçluk Araçlarını Tanıma ve Uygulama konuları işlenecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Koçluk nedir, ne değildir. Koçluk yaklaşımı ile liderlikte "Dönüşüm Modeli" Whitworth,K. Kimsey, H. Kimsey, P. Sandahl Koaktif Koçluk. Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 12-55
2 Öğrenci Sunum: Etkin Dinleme; Etkin dinlemede 3 seviye; Etkin dinleme üzerine koçluk uygulaması Öğrenci Sunumları
3 Etkili soru sorma teknikleri; Sınıf içi uygulama Farkındalıkta Öğrenmeye açık/Öğrenmeye kapalı zihniyet ve iç eleştirmen dengesi Ders Notları
4 Öğrenci Sunum: Güçlü Yönler ve Gelişim Alanları Güçlü yönler ve gelişim alanlarının keşfi Güçlü ve gelişim alanları üzerine koçluk uygulaması Whitworth,K. Kimsey, H. Kimsey, P. Sandahl Koaktif Koçluk. Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 57-101
5 Özdeğerlendirme araçları.Kendi GZFT (SWOT) analizini yapmak. Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 120-142
6 Değerler; Değerlerin keşfi; Değerler üzerine koçluk uygulaması Ders Notları
7 Liderlik ve koçluğun liderlikteki önemi; Koçluk yaklaşımı ile etkili liderlik yetkinlikleri; Liderlik Stilleri; Sınıf içi uygulama R.Boyatzis A.McKee Yeni Liderler. Liderlik ve Cesaret Yazar, Nobel Yayınları. Bölüm 1
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunum-Liderlikte Etki yaratmak Liderlikte etki yaratmak. Etkili ifade etmek Liderlikte hikaye anlatımı teknikleri Öğrenci Sunumları
10 Öğrenci Sunum: Hikaye Anlatımı Tekniği ile Vizyon Konuşması; Geri bildirim ve ileri bildirim Öğrenci Sunumları
11 Değerlerle yönetim ve çalışan bağlılığı Yönetim ve koçluk Yaklaşımı: Kariyer yönetimi, performans yönetimi ve gelişim planlamada koçluk yaklaşımı R.Boyatzis A.McKee Yeni Liderler. Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 142-170
12 Koçluk Araçları:"Seçim Çarkı" ve "Beyin Fırtınası" Koçluk uygulaması Ders Notları
13 Proje Sunumları
14 Uygulama: Öğrencilerin birbirleri ile koçluk görüşmesi yapması
15 Tekrar
16 Tekrar
Ders Kitabı

Ders notları ve Powerpoint sunumları

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Liderlik ve koçluk üzerine makaleler
  • Richard Luecke How To Develop Top Talent And Achieve Stronger Performance (2003 Harvard Business School Publishing Corporation)
  • Whitworth,K. Kimsey, H. Kimsey, P. Sandahl Koaktif Koçluk
  • R.Boyatzis A.McKee Yeni Liderler
  • R.Charan S. Drotter, J.Noel The Leadership Pipeline,
  • Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri) , Timur Tiryaki. Servet Kitabevi, 2014 ISBN: 9786055090562.
  • Liderlik ve Cesaret, Mehmet Zeki Aydın, Nobel Yayınları, 2013 ISBN: 9786051334387.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
65
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
7
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
    Toplam
115

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

2

Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek

3

Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek

5

Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek

6

Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek

7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

X
9

İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak

10

İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

11

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest